עוגת בננות
צילום: ירדן מס מחבר

עוגת בננות ושוקולד לבן מקורמל

שתפו את המתכון:
שתפו את המתכון:

המתכון הזה לעוגת בננות עובר במשפחה כבר כמה וכמה שנים, ולרוב הוא יוצא דחוס וכבד ואחרי כמה ביסים כבר אי אפשר להמשיך לאכול. החלטתי לקחת את המתכון הזה כפרויקט ולנסות להקליל אותו ולגרום לו להיות טעים יותר, והנה התוצאה!

אגב, אם תיקחו את המלית הזאת ותעבירו לתבנית שקעים – יצאו לכם מאפינס בננה מעולים!

רכיבים

אופן ההכנה

  1. מחממים תנור ל-160 מעלות.
  2. בקערת מיקסר עם וו גיטרה,שמים חמאה, סוכר, סוכר חום כהה ומחית וניל, ומערבלים במהירות גבוהה עד לקבלת תערובת קרמית, אחידה ורכה.
  3. מגרדים את דפנות קערת המיקסר עם מרית, ומוסיפים את הביצים אחת אחת תוך כדי ערבול בין הוספה להוספה, עד שהן נטמעות בתערובת.
  4. בקערה נפרדת מנפים את הקמח ומערבבים לתוכו סודה לשתייה ואבקת אפייה ומלח.
  5. מוסיפים כחצי מתערובת הקמח לתוך המיקסר ומערבלים במהירות נמוכה עד שהמסה מתחילה להתאחד. עוצרים את פעולת המיקסר, ומוסיפים חצי מכמות היוגורט וממשיכים לערבל באותה צורה וחוזרים שוב אל שארית הקמח, ושארית היוגורט רק עד שהמסה מתאחדת (לא לשכוח לגרד את דפנות המיקסר בין לבין).
  6. קוצצים את השוקולד (אם מדובר בשוקולדצ'יפס קטנים אז אפשר לדלג על הקיצוץ), מוסיפים לבצק ומערבלים רק עד שהם מתפזרים בצורה שווה בתערובת.
  7. מחלקית בין 2 תבניות אינגליש-קייק משומנות קלות (או לתוך מנג'טים מנייר בתוך תבנית שקעים) עד כ-3/4 גובה התבנית.
  8. לאינגליש-קייק: אופים כ-35-45 דקות (יתכן ותצטרכו יותר) עד שהעוגה זהובה ועם בדיקה עם קיסם במרכז העוגה הוא יוצא יבש עם פירורים לחים. ומקררים בטמפ' החדר.
  9. למאפינס: אופים כ-20 דקות (תלוי בגודל התבניות שיש לכם, יתכן ותצטרכו יותר או פחות זמן) עד שהמאפינס זהובים ועם בדיקה עם קיסם במרכז הם יוצאים יבשים עם פירורים לחים. ומקררים בטמפ' החדר.
  10. בתאבון!

טיפים של מקצוענים

עוד מתכונים